Můj příběh
Když jsem se měla narodit, mamka si moc přála kluka. No, a ejhle – holka!
Brečela jsem, když mi mamka stříhala vlasy na krátko. Záviděla jsem kamarádkám, kterým maminky každé ráno česaly na cestu do školy copy a culíky.
Takže pěkně na krátko a krimplenky! Holka nebo kluk?
Měla jsem v sobě zmatek – síla vnitřních pocitů holčičího prožívání se mísila
s vlnami očekávání z venku. Časem jsem na svoje pocity rezignovala. Syndrom hodné holky se začal rozvíjet a pracovat! Ponětí sama o sobě jsem „viděla“ skrze vynikající výsledky ve škole a chováním hodné dcery.
Přišlo studium na střední pedagogické škole. Samý holky! Ve škole, na intru ….
Možná to bude k smíchu, ale já jsem díky spolužití v partě holek začala vnímat, co všechno může do ženského života patřit…..sukně, šaty, šminky, kafe, nicnedělání, kluci, kino, blbosti…..
Taky jsem začala ručně plést.
V tu dobu pro mě bylo obvyklé, že jsem si v pondělí koupila ve městě vlnu a v pátek jela domů v novém upleteném svetru.
Tvořím! Tvořím sama za sebe, sama pro sebe, prožívám radost , dopřávám si svůj čas, užívám si krásu, těší mě moje originalita ….. zcela podvědomě se propojuji se svým ženstvím.
Tyto čtyři roky v Berouně byly velmi význaným časem v mém životě.
A příběh pokračuje.
Ve svých 18 ti letech jsem nastoupila do zaměstnání v Praze jako učitelka ZŠ prvního stupně. Zde začaly pronikat na světlo mé tvořivé a organizační schopnosti. Akvárko s rybičkami, třídní časopis, hry a učení mimo lavice, prožitkové hry – v té době to nebylo běžné. Děti ale byly nadšené a do školy se těšily! Rodiče chvalně přikyvovaly.
Po roce jsem otěhotněla a odešla na mateřskou dovolenou.
Vdala jsem se a postupně mi do života přišly tři nádherné bytosti – dcery.
Spolu s nimi přišel i další dar a to v podobě tvůrčí činnosti – šití.
Mé šití začalo obroubením záclon do oken, ušitím oblečků pro panenky přes oblečení pro dcerky, manžela … až třeba po spacák.
Šití pro mě byla velká zábava, radost a nebylo téměř nic, co bych časem neušila.
Po mateřské dovolené jsem nastoupila do práce, tentokrát do mateřské školky u nás na vsi.
Bavilo mě připravovat a tvořit pro děti programy, akce, pomůcky…
Bavilo mě s dětmi být a tvořit. Děti, malování, pohyb, tancování, zpívání, tvoření…to byl můj svět.
Po 9 ti letech učitelování jsem převzala roli ředitelskou.
Každodenním kontaktem s dětmi – v práci i doma – jsem postupně začala vnímat
a vidět, co se děje a skrývá za chováním dětí – začala jsem mít blízko k jejich duším. Vnímala jsem, že chlapec, který zběsile hází po ostatních autíčka, není grázl, ale je vyděšený a bojí se, tak si dělá odstup. Viděla jsem, že holčička, která se zuřivě vzteká, právě bojuje se svou bezmocí.
Byl to velmi příjemný pocit být tam přesně v tu chvíli pro to dítě, stát při něm, provést ho jeho prožíváním a ukázat mu cestu jak z toho ven. Těšilo mě, když jsem kápla na příčinu, která dítě vykolejila a já jsem mu pak svým přístupem pomohla naskočit do pohody a harmonie.
Začala jsem studovat různé metody výchovy a vzdělávání dětí. Četla jsem, jezdila na semináře, konzultovala s odborníky, a vše, co se mnou rezonovalo, jsem přinášela do praxe. Z oblasti těla, psychiky, zdravého životního stylu, ekologie, výživy…
Velmi se mnou souzněla škola Montessori, Waldorfská, Zdravá škola, Začít spolu, Respektovat a být respektován, ekologická výchova….
Zcela přirozeně jsem takhle vklouzla do sebepoznávacího a seberozvojového studia sebe samé,… života.
Vše, co mi tehdy přišlo do cesty jsem měla potřebu prozkoumat. Co mě zaujalo a nadchlo, do toho jsem šla.
První knihou, od které jsem se nemohla odtrhnout byla kniha Břetislava Kafky „Nové základy experimentální psychologie“. A pak už to jelo – Louisa L. Hay „Miluj svůj život“, Shakti Gawain „Tvůrčí představivost“…..
Kreslila jsem, tvořila a vybarvovala mandaly, dávala pozornost stravování – prošla jsem vegetariánstvím, makrobiotikou….
Začala jsem se učit vnímat a prožívat svůj vnitřní svět, chápat souvislosti.
Vytvářet prostor lásky a bezpečí, kde je možné se přirozeně, svobodně, tvořivě vyjádřit v úctě a respektu, jsem asi víc podvědomě než vědomě dělala a tvořila.
Bavilo mě to! Jak v práci, tak doma a v mém osobním životě.
Absolvolala jsem spoustu kurzů, seminářů a akcí, kde jsem jak houba nasávala informace a všechny poznatky jsem více či méně převáděla do svého života.
Začala jsem pořádat setkání pro ženy, kde jsme tančily, meditovaly, sdílely a vzájemně se inspirovaly v seberozvoji.
Zde uvádím kurzy, které rozhodně ovlivnily můj život:
- Modrá alfa (Petr Velechovský)
- Volný spontánní tanec (Eva Kopecká)
- Automatická kresba (Lenka Tauchmanová)
- Reiki (Zdeněk Préma)
- Reflexní terapie (Hana Smejtková, Beáta a Julius Patakyovi)
- Masáže (Dexter Academy)
- Aromamasáže ( Nobilis Thillia)
- Tantra (Denisa Říha Palečková a Richard Vojík)
- Tantra pro ženy (Ivana Megová a Kateřima Kramolišová)
- Tarot (Jaroslav Chvátal, Helena Kuželová)
- Metoda RUŠ ( Eva a Karel Nejedlých)
Po 25 letech práce v mateřské škole – u konkurzu na místo ředitelky padlo rozhodnutí, že na moje místo nastoupí moje kolegyně. Ámen. Nechápala jsem to!
Navíc jsem byla v situaci, kdy naše všechny tři dcery byly na vysokoškolských studiích. Můj ředitelský plat pokrýval jejich finanční zajištění a manželův příjem šel na chod rodiny a domácnosti.
Byla jsem na zhroucení.
Zůstat tam nemůžu – odejít nemůžu! Nezvládnu to!
Zřejmě zapracovala vyšší moc, která mi dala sílu a probudila ve mně důvěru
a odvahu. Věřit, že to zvládnu, a odvahu dát výpověď a vykročit do neznáma.
Dala jsem výpověď a ze školky odešla.
Jak moc se mi hodilo mé bádání v hlubinách duše, abych dokázala odpustit a pochopit, že i takhle může vypadat DAR.
Dar s poselstvím: tady už stačilo, je potřeba jít dál.
A tak jsem šla.
O pár měsíců později se objevila příležitost ve formě pracovního místa manažerky Spolkového domu ve Zruči nad Sázavou. Konkurz jsem vyhrála a tím začalo mé další krásné a kreativní životní období. Vytvořila jsem si pracovní svět, který jsem milovala!
Spolupráce s městem, se spolky, sportovci, s organizacemi a jednotlivci na různorodých projektech a akcích. Vymýšlení a realizace projektů, příměstských táborů, akcí jedno i vícedenních – to byly frekvence, ve kterých jsem se pohybovala.
Naplno mě to pohltilo!
Zcela nenápadně, ale jistě, jsem si ve jménu pracovního vytížení, zužovala prostor a čas pro své ženské tvoření na minimum. Sama jsem se opět narekrutovala
do výkonnostní pozice úspěšného pracovníka – bojovníka.
Když něco dělám, tak pořádně a naplno!
Přesto jsem si v osobním životě dopřála tyto kurzy:
- Kréta – prožitkový seminář s Kateřinou Kramolišovou
- Malta – prožitkový seminář s Michaelou Sklářovou
- Rodinné a systematické konstelace – výcvik (Bhagat Johann Zeilhofer)
- Tanči svou cestu (Adam Barley)
- Kurandera (Lucie Chaya)
- Zpívej na plno a Píseň mé duše – (Ida Kelarová)
- Cesta ( Brandon Bays)
- Tiffani – kurz (Sklárna František Sázava)
- Bachova květová terapie (Ladislav Hulec)
- Rekonektivní léčení (Eric Pearl)
V sedmém roce mého působení ve Spolkovém domě se stalo něco, co dalo mému životu nový směr!
Na návštěvě u nejstarší dcery, se mé ruce dotkly heboučké dečky pro malou Karolínku. Tento moment mě naplno propojil s mou podstatou, s mým ženstvím, s jemností, něžností, s potřebou pečovat.
Věřím, že to byl můj anděl strážný, který mi zvěstoval:
„A dost! Je čas vrátit se k sobě! Jsi žena a ta má v náplni práce svého života PEČOVAT! A začni u sebe!“
V tu chvíli jsem byla doma!
V práci jsem dala výpověď.
Nutno říct, že nyní už to šlo lehce!
Jsem doma.
Hýčkám těla i duše těch, kteří to potřebují, …. inspiruju, tancuju, šiju, háčkuju, tvořím, vařím, peru, uklízím… směju se, zpívám, brečím, nestíhám…
… po svém boku mám skvělého manžela, miluju tři boží dcery,
babičkuju jak je to jen možné… Žiju jednoduchý a přirozený život v celé jeho kráse a hojnosti. Žiju ženu!
Odevzdávám a upouštím od sebe všechno to, co už nepotřebuju, co už mi neslouží, z čeho už jsem vyrostla a postupně se tak vysvlékávám sama do sebe.
Někdy to i bolí, ale rozhodla jsem se, že chci naplno cítit a žít sama sebe, přirozeně a žensky.
Dovoluji si BÝT SVÁ.
taMarcela
tanec
masáže
reconnective healing
Laděnky